Eurovelo 8. Etapa 12. Múrcia, Oriola, Elx, Alicante. 29 03 2018.

Companys de Murcia i Alacant devant la casa museu de Miguel Hernandez

Eurovelo 8. Etapa 12. Múrcia, Oriola, Elx, Alicante. 29 03 2018.

Després del cafè i torrada, amb el Juan anem a trobar els companys de Múrcia en Bici que vénen a acompanyar fins a Oriola.

El recorregut fins a Oriola, sempre seguin la vora del riu Segura, o bé per bell mig dels horts, i tarongers, sempre per pistes asfaltades, carril bici i algun tram amb sauló, de bon fer.

A les 10 del matí arribem a Oriola, al bar anomenat el Pa pa i el vi vi, trobem els companys d'Alacant, Fran i Josep d'Alacant en Bici, avui m'acompanyaran durant el dia, per tal de descobrir camins al llarg del recorregut. Després d'esmorzar, una curta visita a la casa museu de Miguel Hernández i comencem el camí cap a Alacant.

Arriban a la zona de dunes de Guardamar de Segura.
També seguim pel mur de contenció del riu Segura, ara el camí esdevé sense fonamentar. Fins a la desembocadura del riu Segura a Guardamar són 35 km, que si bé són plans, es fan molt embafadors, ja que no creuem nuclis urbans i tampoc gaudeix aquest tram d'ombres, en dies de calor com avui. Arribem a desembocadura del riu Segura i podem gaudir d'una llarga platja, que es caracteritza per les dunes, cobertes de pins, eucaliptus i palmeres per evitar l'erosió.

Deixem la platja enrere i tornem cap a l'interior, cap aElx, fem parada i fonda per dinar, i com no podia ser d'altra manera gaudim d'una sensacional paella.

En arribar a Elx, els companys Fran i Josep volen reconèixer encara camins que duen a Santa Pola. Ens acomiadem i jo aprofito per fer un tom per Elx, aprofito per visitar el palmerar, el més gran d'Europa. Tot seguit per la famosa N 340 arribo a Torrellano i d'aquí per carril bici a Alacant. En un pas subterrani he de fer una marrada doncs amb les pluges dels darrers dies es troba inundat.

A Alacant en cercar l'hotel, m'he trobat la processó del dijous sant, també cal fer alguna marrada per evitar carrers tallats.

Prop de la plaça e braus d'Alacant.
És el dia que he arribat més tard a l'hotel són gairebé 2/4 de 9, una bona dutxa i un petit repàs a les activitats del dia, menjo alguns queviures que duc a la bossa i reposar que demà toca una altra etapa per la província d'Alacant.

El cansament es nota cada dia mes i les pistes en mal estat, fa estar en tensió que no deixa que gaudeixi ni l'entorn ni el moment. Demà, si segueix la tònica de camins engravats, cercaré carretera amb més bon ferm.

L'Etapa ha transcorregut sempre per pla. Trams de carretera i altres de camí amb ferm malmès que se m'ha fet llarg. Després d'11 dies de pedalar i més de 1100 km, les pedres del terra es clava'n al cul com punxes, i avui a estat al llarg de més de 70 quilòmetres, el llarg tram sense asfalt se m'ha entrebesat. Potser seria bo cercar una alternativa. També vull fer esment, al fet de ser un dijous Sant i aquestes zones turístiques estan a vessar de gen i tràfec de cotxes.

He pogut gaudir de la presència dels companys de Múrcia fins a Oriola, i els d'Alacant fins a Elx, a estat un plaer compartir el dia amb tots vosaltres.