Eurovelo 8. Etapa 02. Conil, El Palmar, Far de Trafalgar, Barbate, Zahara de los Atunes. 17 03 2018.


Platja d'el Palmar


Eurovelo 8. Etapa 02. Conil, El Palmar, Far de Trafalgar, Barbate,  Zahara de los Atunes. 17 03 2018.

Un cop esmorzat i després de veure que el temps, vent deixava circular emprenc l'aventura del dia.
Tan sols sortir de Conil deixo la carretera i per un camí que transita prop de la platja, començo empènyer, la quantitat de sorra fa que sigui intransitable. Passo per la torre de Castilnovo i fins al Palmar.
Aquí és un carrer que transita a primera linneà de mar avui és desert, amb el vent tot és per mi. Al final de la zona urbana, al xiringuito Gurúgu torna a començar el periple de la sorra ara pitjor que abans.
En trobar l'arroyo del Acebuche he tornat al camí i tot seguit carretera asfaltada amb poc trànsit. Creu Caños de Meca, segueix el vent bufant de ponent i algun moment gairebé empeny.
En creuar Barbate una manifestació de jubilats amb crida l'atenció. Segueixo.
Encara no és hora de dinar 2/4 d'1 i ja sóc a Zahara de los atunes. M'aturo a la benzinera per netejar la bicicleta molt plena de sorra i fang i pregunto per la meva destinació Facinas. El noi de la benzinera diu que els seus amics ciclistes van per la carretera que són uns 15 km, en 1 hora arribaré, pregunto pel camí que duc al meu traç.

Camí imposible enrrera cap a Zahara de los atunes

Segueixo el camí previst i en encarar cap a N el vent m'empeny de valent, el camí és pel bell mig d'un parc eòlic amb un ferm de sauló que deixa avançar a bon ritme.
Sorpresa la meva quan s'acaba el sauló i comença el fang, després d'1 hora d'arrossegar la bici decideixo de fer marxa enrere. Total dues hores arrossegant la bici pel fang i ara 1 hora amb el vent de cara, avui l'he cagada, com diu el meu amic com més si va, se n'aprèn.
Són les 4 de la tarda i torno a ser a Zahara de els Atunes a la benzinera, torno a rentar la bici i preguntar per allotjament i dinar, gaudeixo d'una bona estona amb el de la benzinera i un ciclista que amb dona consells. Cami del restaurant ha començat a ploure de valent, tot seguit cerco l'hotelet que m'han proposat i passaré aquí la nit i demà seguiré per la carretera que m'ha proposat al principi.

Avui el recorregut ha estat d'allò més entretingut, hi ha servit per recordar algunes lliçons: quan el camí esdevé intransitable tornaré enrere a buscar una carretera, mai seguiré endavant doncs normalment empitjora i augmenta el cansament.
Si repetís el recorregut d'avui, sortiria de Conil per la carretera Ca 215 i a Zahara de los Atunes la A. 2227 fins a trobar la N 340 i finalment Facinas.
Ara que he repassat el trak i l'he posat a l'ordinador m'he adonat que el tros d'empènyer coincideix amb la Transandalus pensada per fer en BTT, inclou algun GR per fer a peu.



Relive 'eurovelo 8. Etapa 2. Conil Zahara.'

Comentaris