Quatre dies entre el Prepirineu i les terres Baixes. Tercer dia. Des de Organyà fins a Solsona

Arribada a Solsona
Quatre dies entre el Prepirineu i les terres Baixes.

Tercer dia. Organyà, Fígols, Perles, Alinyà, Coll de Boix, Llinars, Cambrils, Coll de Jou, El Port del Compte, La Coma, Sant Llorenç de Morunys, pantà de la Llosa del Cavall, Solsona.

Esmorzo a Organyà.  A 2/4 de nou sóc sobre la bicicleta per començar el recorregut d’avui.

Deixo Organyà per la tranquil·la carretera de Fígols. En creuar el poble, un grup d’escaladors, està preparant el dia. Vaig seguint el Segre avall. A pont d’Espia, deixo enrere el riu Segre per seguir la vall del riu Perles. Ara ja de pujada que no pararà fins al cap de 50 Km a Port del Compte.

Creuat Perles, la carretera es fica dins la gorja, al fons el riu d’Alinyà, La pujada es fa entretinguda, es creuen alguns túnel i sóc a la muntanya d’Alinyà. Si és fessin bolets segur que la carretera tindria mes de trànsit, ’avui, sols alguna moto.

Serra del Bou Mort
Alinyà, petit tom per conèixer el poble i alguna foto a l’església. Continuo,  la vista de la serra del Bou mort, impressionant paradís dels escaladors, la Serra d’Aubenç i Roc de Cogul, i al fons de la vall el pantà d’Oliana. Al cap de 10 km sóc al coll de Boix.

Deixo enrere la comarca de l'Alt Urgell ara sóc al Solsonès. Cambrils, podria trencar a la meva dreta cap a Serra-seca i Castellar de Ribera, o deixo per un altre ocasió. Van queien quilometres sempre pujant. La carretera segueix prop del GR. 1. Les vistes ara són de la Ribera Salada, les diferents rieres hi han creat un paisatge ben espectacular al llarg del recorregut. Al fons, l’altiplà del Solsonès i Montserrat al fons.

Coll de Jou. Segueixo direcció del port del compte, els darrers quilòmetres de Pujada. Bona panoràmica de la vall de Sant Llorenç amb el pantà de la Llosa de Cavall al fons.

El port del compte. El deixo enrere i començo la baixada cap buscar la carretera que va de la coma a Tuixén. Podria tancar el cercle per coll de Port i Tuixén.

Pantà de la LLosa de Cavall
A la Coma. Records de fa anys, que amb CE Artés, vàrem fer la Travessa de Sant Llorenç a La seu d’Urgell, això que ara és carretera eren tan sols pistes, quants anys. En creuar el poble coincideixo a la plaça amb un grup de BTT que fan els pedals del Pedra, estan reposant després del dinar.

Baixada fins a Sant Llorenç de Morunys. Petit recorregut urbà, alguna foto. Segueixo.

El pantà de la Llosa del Cavall. Sembla que a primera hora de la tarda torna el vent. A la cruïlla de coll d’Arques un 4x4 amb crida l’atenció, aquest és el camí de La Catalunya Central a peu i en BTT. A la presa del Pantà m’aturo per fer algunes fotos que són impressionats.

Darrers esforços i sóc a Solsona. Un tom per barri bell i una reconfortant cervesa. Arribo a l'Hostal Crisami que m’allotjaré avui.