Volta a la plana de Ponent. 1. Entre Agramunt i Cervera.

Cervera

Dia 4. Agramunt, Guissona, Cervera. 16 10 2011
El recorregut d’avui te dos trams ben diferents. El que va de Agramunt a Guissona que es per pistes rurals cimentades  i que transita per poblacions perdudes al mapa com son les Puelles,  Coscó, Cabanabona, Vilalta, Selvanera i Guissona. Cal destacar del tros que es travessa molt de tros la zona del nou canal de Segarra Garrigues, que convertirà aquesta zona àrida en una extensa zona de regadiu..
El tram entre Guissona i Cervera,  el pont que travessa l’eix transversal esta tallat per obres ca fer una marrada, doncs be, com que conec prou les carreters de la zona m’he pres la llibertat de reconvertir el recorregut que proposa el Road-book pel que he dut a terme. Amb la diferencia que no he tocat cap camí que no fos cimentat.  Sortida de Guissona direcció a Vicfred,  seguint cap a Portell,  Sant Ramon, just al arribar a l’eix transversal  giro a l’esquera cap a Ferran, Pujalt, Conill. Al arribar aquest punt m entra la intenció de seguir fins Manresa, però desestimo la opció dons  vull acabar el que he començat. Segueixo pel camp eòlic, travesso els pobles de l’Estor, Sant Guim de Freixenet, la Tallada, i fins el coll de la Panadella. Segueixo l’antiga N II reconvertida en fantàstic carril bici de baixada fins St Antoli, Vergos i finalment Cervera.

Com que el tren sortia prop de les 5 aprofito i vaig a dinar per celebrar-ho.
Coscó

Una volta realment fantàstica, que he pogut recuperar les sensacions de rodar sense preses, per camins, pistes asfaltades i carreteres de poc transit, de gaudir de l’entorn canviant al llarg dels dies, la Segarra, el canal d’Urgell, les Garrigues, el pantà d’Utxesa i el de St. Llorenç de Montgai, les riberes del Noguera Ribarçana i el Segre, el regadiu i horta de la plana de Lleida, la Noguera i per suposat de  poblacions  carregades d’història, amb serveis com :Vallbona de les Monges, Borges Blanques Lleida Balaguer, Agramunt, Guissona, i Cervera. També he pogut gaudir de la llibertat  del cicloturista sense hores de sortida ni d’arribada, de decidir el camí a seguir,  per aquí o per allà. He pogut sentir la motivació per emprendre noves iniciatives i interès per noves rutes per aquestes contrades de ponent ja sigui pel congost de Mont-rebei o be seguint el canal d’Urgell, Segarra Garrigues i el que s’escaigui. Nomes m’ha quedat el dubte si en un altre apoca  de l’any ha estat la millor, però crec que la tardor es molt rica en colors i contrastos, potser un altre dia la podria emprendre per primavera.
Desprès de dos anys he gaudit d’un nou  recorregut cicloturista 100 100.