Volta al Bages.Etapa 2. Cardona, Gargallà, Navel, Viver i Serrateix, Navàs, Sant Pau de Pinós, San Feliu Sasserra

Desprès d'esmorzar i fer un tomb pel mercat del diumenge a Cardona. torna continuar amb la volta al Bages.

La sortida d'avui transita per Camins rurals asfaltats, pistes en bon estat i carreteres de baixa densitat de transit. En alguns moment el traçat ens obliga a endinsar-nos a les comarques veïnes del Solsonès, Berguedà i Osona
De Cardona sortica cap a  la Cra. de Navès. Començo a vora del torrent de San Grau en forta pujada. Abans de Sorba l'aigua d'Ora es ple a besar.  Segueixo fen el camí pensat i traveso  Viladeny i ara llarga recta que amb du a Gargalla. Devant mateix surt una pista nova, acabada d'enquitranar que em du a l Pujol de Planès, aquí volia anar pel camí fins el moli de Vilajosana a la riera de Navel i Montbordo, però he canviat el recorregut, doncs la riera du molta aigua i no se si tindre gual. Segueixo la pista de cal Ramon i de forta baixada arribo a Navel, la pujada es de les bones, deixo Valldeperes a la dreta i Cardona al Fons de la vall. El cim de la pujada i ha el el monestir de Santa Maria de Serrateix.
Faig una curta parada per fer alguna foto i també per fer un most doncs entre seguir un camí o l'altre entretingut forca i gaire be se m'ha fet mig dia.

Monestir Santa Mª de Serrateix
Reprenc el camí, just abans de Montbordo, veig la cruïlla del camí del Moli de Vilajosana penso que d'haver seguit lo previst àuria arribat aquí, be un altre dia. La continua la baixada amb du travessar Viver, Coromines i finalment Navàs.
Creu el Llobregat i per sobre de l'Ametlla de Merola coincidint amb la ruta de les colònies cap a Galera . Ara segueixo la pista rural asfaltada amb forts pendents cap a Matamala i Sant Esteve de Vilarmo. Arribo a Sant Pau de Pinós, aquí m'he creuat un nombrós grup de bbteros que deurien fer alguna marxa. Seguint la carretera BV 4401. Per la cra. arribo a Prats de Lluçanès. Travesso de resquitllada i no entro al poble. Segueixo per la dreta la Cra. de Prats a Sabadell que amb deixa a Sant Feliu Sasserra.
Parada i Fonda, demà serà un altre dia.