En bici al Castell de Boixadors i l'alzina monumental del Mas Querol

l’Alzina del Mas Querol, amb el Ramon i el Joan

Castell de Boixadors
 Desprès de l’excursió al Mar, tornem a pedalar per las nostre contrades.
Sortida a les 8 de Fals el Ramon Joan i Agustí.
Descripció del recorregut. Sortim  de la creu de Fals, Santa Mª del Grau, enfilem cap ala costa del cal Xamal, baixada pel bosc de Caselles fins al Raval de cal Paisà. Seguim per la Pabordia de Caselles,  Camps, anem cap a cal Pelfort a buscar la Pista de Cal Putxo, la llarga pujada ens deixa a cal Ferrer. En arribar a la solana de Goberna ens aturem a fer un most . Seguim per la carena amb sensacionals vistes del  Port del compte Rasos, Pedraforcà, Cadi. Quan trobem el GR 7 el segui. A la baixada coincidim amb  l’Àngel i comentem el recorregut,  gairebé coincidim nomes que ell el fa des reves i amb sortida i arribada a Manresa. Fem una marrada i  arribem fins sota mateix del Castell de Boixadors per tal de fer la foto i gaudir de la vista.

Ja de baixada ens aturem a treure la roba doncs sembla que a arribat l’estiu. La pista esdevé asfaltada, uf menys mal don els repetjons son dels que fan suar. Som a Can Pallares, famós coll a les sortides en bici de carretera el passem i seguim pel camí de la Serra de la Vall que ens du fins a Fonollosa . Darrers pujades , aprofitem a fer la darrera parada a l’Alzina del Mas Querol, declarada arbre monumental de Catalunya. D’aquí pel antic Camí Ral de Manresa ens arribem a la creu de Fals.
Distret, entretingut i  amb força pujada, els camins son molt bons i en alguns casos s’han enquitranat. Val la pena  d’aturar-se tant  a Camps  com a Castelltallat al observatori , el castell de Boixadors i per acabar l’alzina monumental del Mas Querol de Fonollosa.

Traça i dades del recorregut a Wikiloc.