Artés, Horta d'Avinyó, Avinyó, Font de la Rovirassa, El Morisco, Sant Martí de Serraïma, Fucimanya, Vilassoleiat, Les Ferreres, Artés

El recorregut d'avui transita per: Artés, Carretera B 431, Horta d'Avinyó, Santa M. d'Horta, carrer de Dalt, font de l'Abadal, pont de l'Abadal, serra del Tomàs, el Tomàs, riera GavarresaBarraca de can PixoliuPolígon industrial de la MaiolaAvinyóPel camí de la Rovirassa, font de la Rovirassa, Carena del Morral, serrat de la Pineda, casa nova del Moriscobarraca del Macià, serrat de Sant Sadurní, carena dels Casucs, Sant Martí de SerraïmaMare de Déu de la LletFucimanya, costes de VilassoleiatVilassoleiat, la Gavarresa, els rials, les Farreres i novament Artés.

Les 8 del matí sortim d'Artés direcció d'Avinyó. Seguim per carretera fins horta d'Avinyóens endinsem fins a l'església i tot seguit anem trobar la creu d'Horta i fins a la riera d'Oló i l'Abadal. Creuem la riera d'Oló per al pont de l'Abadal. Deixem la carretera i seguim a la dreta pel camí que de lleugera pujada du al mas del Abadal de Dalt. Seguim amunt per la serra del Tomàsestan netajan el bosc que va cremar aquest darrer estiu. Anem cap al mas del Tomàs i la riera Gabarresa, el que pensava que era un pont, és un gual i amb les pluges és impossible de creuar. Desfem el camí i ara seguim amunt fins a trobar la carretera d'Avinyó a L'Estany, prop de l'Eix. Una franca baixada i Avinyó.
Paren a fer un most i reprenem el camí.
Deixen Avinyó per la pista que en bona pujada arriba a la font de la Rovirassa. Parem a refer-nos, emplenem els bidons i seguim pujant. A la carena del Morral prop de la Portella, anem a la nostra esquerra fins a trobar la casa nova del Morisco.
Comencem a seguir antic camis esdevinguts corriols de bon fer. Creuem rieres i sortim a la carena. Arribem a la cruïlla de camins prop de Sant Martí de Serraïma. Ara anem cap a Sant Martí, Fucimanya i de baixada cap a trobar el trencall a la dreta que ens du a Vilassoleiat. Volem seguir un corriol que baixa a la riera Gavarresaperò l'herba el fa impossible de ciclar. Continuem pel camí fins trobar la Gavarrers, creuem pel pont.
Ara pel camí dels rials anem fins a les Farreres i ja tornem a ser Artés.

Recorregut per camins de bon fer, camins esdevinguts corriols i algun corriol que hem abaixat de la bicicleta. Recomanable 100%. Ull a la pujada de la font de la Rovirassa fins la carena del Morral, és amb una forta pendent.

Que ho gaudiu.

Relive 'Avinyó, la Ruvirasa, casa nova del Morisco, Sant Martí de Serrahima, Fusimanya, Artés'