Eurovelo 1. Vélodyssée 2016. Etapa 12 Capbreton- Hendaye

Platge d'Hendaye
Divendres 26. Capbreton- Hendaye

Finalment arriba el darrer dia. Ens llavem ales 8 i anem a esmorzar com cal. Deixem arrere Capbreton per les ultra famoses pistes ciclable pel mig del bosc de pins. Després de 30 km deixem les pistes i arribem a Bocau i seguim fins a Bayone per carrera.

Bayone
Hem arribat a la costa Basca. Volta al port de Bayonne fins al fons i creuem per sobre de la via del tren amb una espectacular visió de tot el port.

Deixem Bayone per carril bici vora de la costa i en tres i no res som a Biarritz.
Biarritz
Biarritz, la reina de les platges, o La platja dels Reis. Continuem per carretera, desplaça per zones urbanes amb fortes pujades i no ens trobem gens de trànsit. Travessem petites poblacions, Bidart, Guethary amb un port minúscul que data dels romans. Fem una parada per comprar les darreres vitualles doncs ja és hora de dinar i encara queda fins a la fi del dia.

Xaint jean de Luz, al fons el Pirineus
Saint Jean de Luz, antic i important port de pesca esdevenguda vila turística. Darrers 12 km per la carretera de la Corniche amb espectaculars vistes sobre el penya-segat. Aquest és el tram que al llarg dels 1300 km hem trobat més transit.

Som arribat
Hendaye, foto de grup, el Joan va a l'Oceà a emplenar l'ampolla. Fita assolida.
Platge d Hendaye 4 tarde plena a vesar.

Seguim pel carril bici per la llarga desembocadura del riu Bidasoa fins a Beobia.

Carril bici per la desmbocadura del Bidasoa
Aqui contuara l'Eurovelo 1 per España Fins Liboa.
Dades i traça del recorregut. Clica.

joselumar ha dit…
Hola, en primer lugar enhorabuena por la web que me ha permitido seguir con interés tus peripecias por la Francia atlántica ya que tengo ilusión de recorrerla próximamente partiendo desde La Rochelle. En segundo lugar te quería preguntar como haces para tener el track en un sólo archivo ya que me imagino que cada día cerrarías el programa o es que tienes alguna manera de unir los diferentes track de cada día. Me gustaría tener la respuesta a mi pregunta para yo también usarla. Muchas gracias y buen pedal...