Manresa Rellinars El Prat

Pont del Diable Martorell
Descripció.

Sortim de Manresa direcció de Viladordis, anem seguint un ramal de la séquia fins a les Mercetes som al camí de cal Monistrolà a Can Font de Cirerencs. A cal Monistrolà anem a la dreta pel camí de  l'Ángle. Baixem fins al pont de Vilomara.
Com seguir el Llobregat fins al delta és to avall avui ens animem i per variar ens enfilem pel camí de Vallhonesta fins a Sant Pere de Vallhonesta. Ara el camí de la serra ens du a la Serra. Pel camí de St. Jaume de Vallhonesta al Ginebral fins a arribar al serrat del Ginebral. Ara un corriol molt malmès per les motos ens du a trobar el camí de cal Manel, els seguim fins a Rellinars.
Rellinars. Parem a fer un most i emplenar els nostres bidons.
Sortim de Rellinars fins a trobar el camí del Planet. Anem travessant urbanitzacions, la Farinera, can Xoles del Pla, el Ventaiol. Seguim pel camí Romeu de Montserrat i arribem a l'estació de Monistrol.
A Monistrol nem a buscar el Llobregat, creuem la depuradora, el pont de l'aeri, seguim el camí de can Tobella i arribem a la Puda, seguim pel voral de la C 55 1,5 km fins a Olesa. Creuem Olesa de cap a cap. Sortim per la carretera de les carpes i la seguim fins al Km 5.
Seguim per l'esquerra del Llobregat direcció al mar. A Martorell, al pont del diable ens aturem a fer una foto de record de la sortida. Continuem, sempre per carril bici per vora dels pobles de la llera del Llobregat. Castellbisbal, Sant Andreu de la Barca, Molins de Rei, Sant Joan Despi, Sant Boi, el prat de Llobregat.

Platja del Prat

El Prat de Llobregat. Decidim aturar-nos a menjar al restaurant La Moreneta, bon tracte ràpid i preu escaient.
Continuem per la carretera de Marina fins a la platja del Prat. Unes fotos del grup i posar els peus en remull.
La tornada la temi'm pensada en Ferrocarril de la Generalitat, la línia que ens du a Manresa. Anem pel mateix camí. El Prat, St. Feliu, St. Vicenç dels Horts, Molins de Rei, Palleja, Sant Andreu de la Barca, i finalment a l'estació de Martorell donem la sortida per acabada.
A l'estacio el tren ens retorna a Manresa.

Tren cap a Manresa

Observacions.
Aquest recorregut es pot fer més senzill si no pugem a Rellinars veure opció:
Encara que el recorregut no té un gran desnivell, esdevé difícil pels 123 km.

Que gaudiu de l'excursió.