De Santa Llocaia a Sant Marti d'Envalls. Sa

Sant Marti.
Surto de Santa Llocaia, direcció a Llous, segueixo per l’àrea de repòs de la Ribereta. Vaig direcció de Ro pel pla de dalt. Al solà de Ro segueixo un corriol que segueix prop a la carretera que du a Bajanada i Estavar.

Pontet de la font del Ferro
Travesso Estavar, direcció de Llívia. En creuar la riera de Targasona segueixo pels camí de les fonts, Font del Sofre. Costerut i en mol mal estat, amb molta pedra solta. ombrívol i distret, unes llacades van creuant el riu i guanyant alçaria mol aviat. Arribo a la cruïlla del camí que puja de Cereja, segueixo pujant fins a trobar el càmping. Segueixo un corriol, PR que du fis a Targasona.

Panoràmica del camí de la Ribera d'Angostrina
Deixo Targasona, segueixo la pista que du a l’antic forn solar de Thermis. Aquí és ple d’aficionats al parapent que esperen per fer el seu salt des del pic del Moro. Deixo enrere la pista i segueixo pel mig dels Prat fins trobar la conducció d’aigua que proveeix el salt del cortal. Segueixo amb lleu pujada fins a Sant Martí d’Envalls. Deixo el canal i baixo a creuar la riera.a la riera d’Angostrina.

Rivera d'Angostrina

Deixo Sant Martí d.Envalls. Al camí torn ser molt malmès i en forta pujada, arribo el coll de la socarrada. Aquest camí es senyalat com a GR “ Tour del Carlit”. Ara ja de baixada, pel corriol, molt tècnic, meitat a peu i meitat dalt la bici. Arribo a Les Escaldes sota de Dorres. Per la carretera fins a Villeneuve de les Escaldes.
Corriol a Dorres malmes.
Seguint pel camí de Llívia amb un tres i no res, soc a Llívia.
Un tom per la zona d’esports per emplenar el bidó, avui torna apretar de valent. Segueixo per la Gorguja Petita, cap al camp de vol, coll de lluus i novament a casa.

Llegenda

Recorregut circular. Al abast de tothom amb una mínima preparació i experiència. Força entretingut, combinant amb fortes i malmeses pujades amb corriols entretinguts, la baixada a Villaneuvees molt malmès i cal fer atenció.

Que ho gaudiu tant com ho he fet  jo.