Esquivant la canícula per la serra de Castelltallat

Observatòri de Castelltallat
Sortida de bon matí per evitar la calor. La proposta és Pujar de bon matí a Castelltallat, esmorzar i tot seguit amb camí més favorable tornar a Manresa.

Surto de casa a 174 de 7. La fresca anima a fe la ruta. Segueixo cap al poal i cap a Sant Joan. Deixo enrere el poble pel camí del Segues, i per sota Collbaix pel camí dels camps de l’obaga. Baixo a cal Oms i arribo a la carretera BV 3008. La segueixo 4 km, direcció Calaf, fins al molí de Boixeda.
A la dreta, el camí de Boixeda du al mas del mateix nom. Vaig pujant fins a trobar el torrent del Carner. En arribar a cal Jordà, comença un tram cimentat amb forts pendents, pot arribar al 20%.
Sóc al camí de Valent a Sant Andreu. Passo pel costat del dolmen de Sant Andreu, amb millor temps podria fer una visita, avui anem per feina.
Al mas Valent començo a seguir camins molt abandonats, de 100% BTT, passo per cal Gravat, masia en ruïnes. Segueixo prop de cal Bastardes, cal Calcina. El camí fins i tot es fa difícil de seguir, molt malmès i amb molta herba. Algun indret, amb toca baixar de la bici i empènyer.
Quan arribo a cal Gepet del Junyen el camí es fa més transitable. Amb fortes pujades. Segueixo per sobre del torrent de Puigdellivol. A l’alçada del Mas Puigdellivol, segueixo el camí de Camps fins a la carena de Castelltallat.

Alzina grossa del Mas Querol

Parada per esmorzar. Amb temps no deixeu de fer una escapada a l'observatori Astronòmic de Castelltallat, les vistes són sensacionals.
Segueixo el camí de Can Bacardit de les Olles i carenejant comença la baixada. Després de creuar el mas arribo a la carretera. La segueixo fins al coll de Can Pallares. Segueixo per la carena de la Serra de cal Querol, serra de cal Cases i serra de la Vall. Gairebé sóc al poble de Fonollosa. A la dreta el camí du a l’alzina grossa del Mas Querol, arbre catalogat com a monumental. Tenen muntat un escenari, aprofito per fer una foto i seguir baixant. La tina de cal Xamal i amb forta baixada, pel pedregar de Cal Grau, fins a trobar la carretera del Moli de Boixeda a Fals.
Segueixo cap a les Torres, La Maçana i fins a Collbaix. Al coll de Collbaix faig un gir de 360°. Una forta pujada du a la solana de ca l’Alegre, i tot seguit una forta baixada fins tovar el camí vell de Rajadell. El segueixo, el Congost i novament a Manresa.

Sortida que sempre segueix per camins, algun tros malmès pel poc transit, però en general de bon fer. Sí que cal destacar els forts repetjons, però Castelltallat es mol amunt i és inevitable.

Net i polit.
Espero que ho gaudiu tant com jo.