Aragó 2015. Recorregut en BTT de 7 dies. Dia 3. Escalona- Fiscal, per Ordesa (Serra de Cutas)

Impresionant Vall d'Ordesa

Amb les bosses endreçades i carregades al cotxe, estem a punt de començar.

L’etapa d’avui en Jordi la Parra a la travessia del Pirineu en BTT la cataloga com l'etapa Reina.

Añisclo

Sortim d’Escalona per la carretera, ens endinsa a la vall d’Añisclo la pujada és suau fins a trobar el Molino d'Aso. Aquí l’aparcament és ple de cotxes amb gent que fa barrancs. Nosaltres continuem ara si amb un pendent de 10% fins al poble de Nerin. Encara rai que les vistes són impressionants.

Sempre amunt
Després del avituallament, enfilem la sensacional pista què du a Sierra de Cutas. Al llarg dels propers 12 Km no deixem de pujar amb un pendent que fa suar de valent. A mitja pujada, ens refresquem a la font de la Sarteneta. Un altre esforç i comencem a gaudir de sensacionals vistes la primera parada per fer algunes fotos i reprenem la pujada fins a la Bretxa de Araza. La vall d’Ordesa a sota nostre. Vistes sensacionals al llarg dels 3 km que transitem per la carena de Serra de Cutas

Refrigeri a mig camí.
Aprofitem per fer un lleuger most i enfilem la baixada. 1000 de cara avall, cal estar atent doncs amb el cansament qualsevol ensurt ens pot donar un disgust.

Bretxa de Roldan
Deixem enrere Torla, a Broto comprem uns queviures per l’etapa de dema i finalment arribem al nostre allotjament a Sarvisé.

Quan el 2001 vaig fer la 1a transpirinenca no es podia passar per Cutas, a la segona 2011 el mal temps ens va fer la guitza. Però avui, avui ha estat el súmmum sensacional, vistes impressionats. La millor dels darrers anys sense cap mena de dubte.