Aragó 2015. Recorregut en BTT de 7 dies. Dia 1. Nueno- Nocito.18 07 2015.

Tozal de Guara

A primera hora del matí, carregem les bicis i les bosses per tal de desplaçar-nos amb cotxe fins a Nueno.
Posem a punt les bicis i comencem a pedalar. Són les 10 del matí, comencem a pujar per pista enquitranada. Primer poble del camí Sabayes. Anem cap a Santa Eulàlia de la Penya, fins al mirador Huertos de Santolarieta. Para per recuperar-nos de l'esforç i gaudir del paisatge, al nostre davant el Salto de Roldan.
Salto de Roldan
El camí ara esdevé planer i pedregós. Uns quilòmetres enllà i som sobre del pantà de Santa M. de Belsue. La baixada, encara que ampla, és força tècnica els rocs, “via de tren”, fan que qualsevol badada esdevingui un ensurt. Arribem a la Resclosa del pantà i la creuem. Amb la sequera el pantà és buit d’aigua i podem veure i ensuma els peixos morts a sobre la sorra.

Un corriol que voreja l’altre costat del pantà, ens du fins a la punta. Creuem per un antic pont el riu Flumen i fem una parada per fer un most.
En reprendre la sortida després de pícnic, trobem el recorregut de la Transpirinenca, Variant sud de la Serra de Guara. Comencem la segona pujada del dia per vora del riu Flumen. Arribem al coll d’Orlato. Una franca baixada ens du a Nocito. Un tom pel poble, i un refrigeri. Una darrera pujada ens du al nostre allotjament prop del santuari de San Urbez