Camí Català per St. Joan de la Penya. 8 Maig. Melgar de Fernamental, Sahagun, Burgo Ranero.


Monument al Pelegri a Carrion dels Comtes
8 Maig. Melgar de Fernamental, Osorno, Carrión dels Comtes, Terradillo dels Templers, Sahagun el Burgo Ranero

Surto de l'hostal a 2/4 de 8 i és tot tancat, cerco un bar a prop per tal de fer un cafè i un una magdalena per començar el dia.
Ahir una tarda sensacional, de les que fa afició, solet, bona temperatura, sense vent, avui tot el contrari. Només sortir del meu allotjament, ja m'adono que el dia és dels que recordes molt de temps per mal temps que fa. Com diu amagar el cap com els bous i no deixar de pedalar. Fa temps que dic que millor pluja que vent i avui u puc certificar novament, tot el dia entre 8/10 km/ h sempre de cara al vent, al final, s'acabem les cançons i comences a fer elucubracions, a recordar històries viscudes al llarg dels anys.
Canal de Castilla


Un cop sortit de Melgar de Fernamental, en arribar al canal de Castellà, m’hi fico per anar a veure Puente del rei o Acueducto de Abánades. La meva dissort és que un esllavissament de fa temps, en prohibeix el pas. Segueixo. Després de més 2 h he fet menys de 30 km, m’aturo a esmorzar i fer temps per veure si es para el vent. Sóc a Villaherreros. Al primer establiment que trobo al poble a 2/4 d'11 encara no tenen pa, vaig a cercar una àrea de servei prop de l’autopista. Un bus de jubilats col·lapsa l’establiment.
Per la N 120 fins a Carrión dels Comtes, de nou sobre el Camí. Vaig a posar un segell a la credencial. Una para de bus amb un nombrós grup de pelegrins, penso de seguir cap a León amb bus, la meva sort és que no carreguen bicis.
Carrion de los Condes
Al anar per la carretera intento seguir un tractor i m’atura el vent un parell de km però ell canvia de direcció i l’he de deixar. En arribar a Cervatos de la Cueza, canvia l'orientació de carretera i el vent sembla que és un xic més favorable. Travesso els pobles, Calzadilla de la Cueza, Ledigos. Faig un tom per veure Terradillo dels Templers poble fi d’etapa. Són les 2 i l’alberg, Bar és ple a vessar. Arribo a 2/4 de 4 a Sahagún parada i fonda. A l'alberg és privat hi ha molt bones instal·lacions, el personal es queixa doncs no arriba'n pelegrins, es deuen haver arrecerat del vent. Després de dinar sembla que ha afluixat un xic el vent.
Segueixo uns quilòmetres més fins a El Burgo Ranero on he reservat habitació a l'Hostal Restaurant el Peregrino.
Dutxa, una paella i a dormir falta gent.
L’etapa d’avui tot i ser plana i no massa llarga, és sens dubte, la mes difícil de totes les del camí i tot pel vent.

Dades de la sortida. Pedalat 7 h 19 m. Recorregut 102,25 km. Ascens 557 m.


Comentaris