Camí Català per St. Joan de la Penya. 10 Maig. El Acebo, Ponferrada, O’Cerveiro, Samos

Alto de San Roque
10 de Maig. El Acebo, Molinaeca, Ponferrada, Villafranca del Bierzo, O Cebreiro, Triacastela, Samos.

Al vespre després de sopar vaig aprofitar per fer bogada doncs l’establiment disposa de rentadora i assecadora. Sóc el darrer de l’habitació d'anar a dormir. La, nit als albergs, és un espectacle, un ronca per aquí, l’altre s’aixeca, a vegades, quan et desvetlles, es fa difícil tornar a dormir. Tant es val el que no dormiré avui, ho dormiré la següent. Com cada matí són prop de les set. Acabo d’endreçar les s'arries, comprovar que no queda res a l’estança. Vaig a fer el cafè amb llet i la magdalena que permetran engegar.
O Cebreiro
Avui es comença cara avall. Ahir podia haver seguit, el cansament fa quedar-me al Acebo (Boix). Arribo a Molinaseca. Deixo enrere els albergs que hi ha en travessar el poble. Avui és diumenge i aquestes hores del matí és tot força tranquil. Ponferrada. Aprofito que la benzinera és oberta per comprar un recanvi de piles pel GPS, avui m’he descuidat de carregar les que duc.
En creuar Cacabelos, és l’hora adient per fer un most abans de començar el port del dia. Tot és tancat, encara que és diumenge, abans de les 10 no transita ni Déu. Només sortir del poble comença a fer calor i m'aturo treure, un bar dedicat als pelegrins. Un bon esmorzar per carrergar les piles per començar la pujada del dia.
Samos
Vaig creuant petits llogarets fins a arribar a Villafranca del Bierzo. Un recorregut pel poble i alguna foto. Segueixo. Ara ja són 35 km que no deixa de pujar. Darrera comunitat, la Gallega. Deixo el camí per seguir l'antiga carretera de la Corunya que encara que és un xic més llarg, tinc ganes de deixar el tràfec del camí per gaudir de la tranquil·litat d’aquesta carretera, esdevingudes una autèntica autopista per cicloturistes. Al llarg de la pujada tan sols algun ciclista que torna. Arribo a l'alt de Piedrafita de Cerveiro. Punt de serveis i cruïlla de carreteres. Darrera pujada fins a fins a O Cerveiro. Una parada, coincideixo amb els gallecs de León.
Encara que sóc força amunt, queda de pujar a l'alto do Poio punt més alt del camí. De l'alto do Poio 25 km de bon fer, baixada fins a Samos.
Parada i fonda a Samos. M’aturo al primer hostal que trobo. Una bona dutxa i un recorregut pel monestir. A darrera hora a sopar i dormir. Dema serà una llarga etapa. Si tot va, arribaré a Santiago.