Corriols entre Manresa i Navarcles, amb companys de Team Poal Manresa

Amb alguns compnys del Tam Poal

Sortida amb companys del Team Poal.

Avui, alguns companys del Team Poal, que no van a l’Hivernal de Santpedor, anem a fer un tom per la rodalia de Navarcles.

Sortim de la zona de costum, a 100 per hora. Sempre hi ha qui ha de ser aviat a cassa. Al parc de l’agulla afegim el darrer participant de la sortida d’avui.

Anem cap al Guix per creuar la C 16 C Anem a trobar el Llobregat. Deixem enrere el Grau i només de creuar l’Eix del Llobregat comencem el primer corriol, que pel canal de la Mina ens du a la Passera dels Tres Salts.

Abans de la casa de les tines a la nostra esquerra comença el corriol. Una forta pujada ens fa passar el fred del matí. Anem planejant i amb lleigera pujada. A la nostra dreta queda primer el Llobregat i tot seguit la Riera de Mura. També deixem enrere construccions d’antigues tines com la del camí de les Generes i la del Pla de les Generes.

Al pla de les Generes, una curta baixada ens deixa recuperar de l'esforç. Seguim, sempre per corriol i pujant. La riera de St. Esteve al fons. Un seguit de tobogans i anem seguint pel Cap de la Serra. Voltegem el Serrat de la Torre. Som al punt més alt de la nostra sortida. Comencem a baixar direcció de Navarcles, en un tres i no res som a Navarcles, el ràpid que és la baixada.

Alguns companys ens deixen per anar a casa. Els altres aprofitem per fer un most i tot seguit continuem.

Pont de Cabrianes
Sortim de Navarcles pel parc del Llac. Seguim pel camí de Sant Jaume. Fem una petita marrada fins a la cinglera i continuem.

Creuem la carretera N 141C. Ara un entretingut corriol per sobre de la Colònia Galobard, fem una variant seguint la pedalada Artesenca de 2014 que ens du al canal de la Colònia Galobard. Pugem fins al pont de Cabrianes.

Seguim el corriol que du a Sant Jaume d’Olzinelles., i el mas de les Oliveres. Arribem a Sant Fruitós.

Deixem St. Fruitós pel corriol dels horts de vora el Riu d’Or. Creuem el polígon de St. Isidre. El darrer corriol del Dia ens du a la Fabrica del Guix.

Arribem a Manresa per l’avinguda dels Dolors, una rentada per treure el fang de la bici i cap a casa.

Recorregut curt però tècnicament exigent. La pujada des dels Tres Salts fins al Serrat de la Torre, és sempre per corriol i en alguns punts cal empènyer la bici. La mateixa volta, feta en sentit contrari segur que és més a l'abast de tothom.
Els que gaudim amb els corriols, és una sortida que ens permetrà xalar de valent.

Que ho gaudiu.

Traça i dades del recorregut: