Recordant els orígens

Eix diagonal des de Suanya
Avui volia veure alguns paratges que feia temps que no transitava i he agafat un traç de fa alguns anys. 1 Juny de 2001.

Corriol al Serra de Can Sevitge
Recorregut:

Camí Vell de Rajadell, Suanya, Les Ferreres, Cobert del Biosca, cal Montconill, Túnel de Montconill, serrat del Suanya, Serra de can Servitge, Serra de Barquets, Obaga de can Servitge, Vallformosa, torrent de l'Infern, Soleia de can Servatge, pont del Gallifa, Riera de Rajadell, la Noguera, Gorg Blau, bosc de la Noguera, bosc de la Morera, La Morera, cal Balcells de Dalt, torrent del Canigó, Sant Joan de Vilatorrada, Torre del Riera, Manresa.

Riera de Rajadell
Riera de Rajadell. Gorg Blau
Descripció.

Suro seguint el camí vell de Rajadell, segueixo cap al Suanya i aquí el primer corriol per sota del mas Suanya. Torno a ser al camí de Salelles. A pocs metres de Salelles segueixo a la dreta cap a Cal Montconill i travesso l’Eix diagonal per sobre el túnel de Montconill. Aquest era un dels punts que pensava que hauria de refer després de les obres dl eix Diagonal. El camí segueix pujant fins a trobar un diposit d’aigua. Aquí comença el corriol. Jo recordava haver fet en ambdós sentits, en el que ho he fet avui els forts pendents de pujada i algun graó ha fet que hagués d’empènyer de valent fins a trobar la carena de la serra de can Servitge. Un cop dalt el corriol va planejant amb algun repetjó. Arribo sota el collet dels quatre termes. Ara bé de baixada, el primer tros el camí és acabat d’arreglar. El deixo per seguir el corriol que amb dura al torrent de l'Infern, la baixada compensa l’esforç del principi.
Deixo enrere el torrent de l'Infern pel corriol, segueix la carena de can Servige i arribo al pont del Gallifa a la Noguera. Ara segueixo pel corriol vora la riera de Rajadell, el gorg Blau i segueixo per creuar al gual del bosc de la Noguera. Una forta pujada cap a creuar la via del tren i d’aquí per l'empedrat fins a la Morera. Entre pedalar, empènyer , fer algunes fotos, s'ha fet de nit. Torno al punt de sortida pel bosc del Balcells, Sant Joan de Vilatorrada, la Torre del Riera i novament Manresa.

Posta de sol a la Morera
Resum.

Recorregut circular que combina corriol i camí de bon fer. Jo puntualment he d’empènyer la bici, per la forta pujada i els graons. Penso que tant es pot fer en un sentit com en altra. Cal destacar les sensacionals vistes des de la carena de Can Servitge, el paratge de la riera de Rajadell.