Plana de Ponent 2014 en 3 etapes. 3. Arbeca- Sant Guim de Freixenet.

Mural de la dona treballafora de Maldà
El recorregut d’avui transita per:
Els Omellons. l’Espluga Calba, Vallbona de les Monges, Llorenç de Roquefort, Maldà, Sant Martí de Maldà, Nalec, Ciutadilla, Guimerà, Verdú, Montornès de Segarra, Talavera, Pavia, Montfar, Pallerols, Sant Antolí, Rubinat, Cervera, La Rabassa, Sant Guim de la Rabassa, Freixenet de Segarra, Sant Guim de freixenet.

3/4 de 9 del matí. Prenem un cafè amb llet amb una magdalena i comencem la nostra sortida del dia. Creem el poble, anem per bona carretera. En poc ens trobem el fortí d’Arbeca. Colecció privada d’armament de la 2a gerra Mundial. La carretera sempre tendeix a pujar.  Anem variat els conreus de secà i oliveres. Deixem els Omellons i som a l’Espluga Calba. Fem unes fotos a la zona antiga del poble i continuem.

Castell de l'epluga Calba
2/4 de 10. Deixem l’Espluga a,n una bona pujada direcció al Coll de Traginers. A la cruïlla dels Omllons de Na Gaia la carretera perd l’enquitranat. Seguim pujant. Creem el coll i en bona baixada arribem a Vallbona de les Monges.

Vallbona de les Monges
3/4 d'11 Vallbona de les Monges amb el famós monestir Cistercenc de Santa M° de Vallbona. Aprofitem per fer un most.

2/4 de 12 Deixem Vallbona , creuem Llorenç i arribem a Malda.

Vista panoràmica del Urgell des de Maldà.
3/4 de 12. Maldà. Una agradable sorpresa doncs té un balco sobre la comarca amb vistes sensacionals. Aprofitem per fer un tom. El nostre camí segueix per pobles de la comarca de l'Urgell i anirem seguint el riu Corb. Sant Martí de Maldà, Nalec, Ciutadilla amb el seu castell en ruïnes i fins a Guimerà
Guimerà des de el riu Corb
3/4 de 2. Guimerà seria un bon moment per dinar. Deixem enrere el riu Corb i ens dirigim per bona pista cap a Verdú. Verdú és famós per la seva ceràmica. i museu del joguet i automates.
Continuem de pujada per la vall del Cercavins. Montornès de Segarra

2/4 de 4. Montoliu de Segarra. Am el Castell de Montoliu. Anem cap a la Guàrdia Lada per la pista que segueix el Fondo del Raig. Aprofitem una ombra per fer un Kit Kat i continuem.

La Segarra des de Talavera
Les 5 h. Som a Talavera, el punt més alt del recorregut, a nostre davant s’albirà la Panadella i un xic mes enllla?. Deixem Talavera per la pista fins a Pavia. Aquí ens trobem el corriol del recorregut. Amb franca baixada anem a parar al fons de la vall. Seguim l'Ondara. Som sobre el Camí de Sant Jaume, ens trobem els pelegrins. Creuem Pallerols, Sant Antolí. Pugem Rubinat i pel corral de l Monjo ens dirigim a Cervera.

Cervera carreró de les Bruixes

Cervera Ajuntament
6 h. Creuem L’Ondara i arribem a Cervera pel carrer de les Bruixes. Fem unes fotos a la plaça de l'Ajuntament la famosa Universitat i deixem Cervera per tal d’acabar la nostra sortida. La tarda ha anat canviant ara ens bufa un fort vent de cara que ens acompanya al llarg dels darrers 17 Km. Creuem la Rabassa, Sant Guim de la Rabassa. I no podia faltar la darrera marrada del recorregut en baixa a Freixenet.

Gelats de fred arribem a S. Guim de freixane.
8 h. Som a Sant Guim de Freixenet. Gaire bé 2 hores ens ha costat fer els 20 km entre Cervera i Sant Guim. Darreres fotos decidim de fer un most que ens serveix de Dinar/ sopar. Carreguem les bicis i donem per acabada l’excursió.

Plana de Ponent 2014. 3. Arbeca- Sant Guim de Freixenet.