la serra de Castelltallat x 2

El recorregut.

Manresa, Sant Joan de Vilatorrada, Santa Marta, Can Server, Montconill, pla de la Llauna, can Serra, cal Baxiner, Boixeda, bosc de Boixeda, Oliveres de la Costa, Cal Manel, plans de Clarena, la Devesa, cal Barcons, Camps, cal Grané, cal Teixidor, Cal Fadrí Jaumet, el Casalot, cal Saperes, la Vila, cal Castellà, cal Ferrer, creu Grossa Carena de Castelltallat, Can Prat Barrina, pel camí del pont de les dues aigües a la creu Grossa, cal ase Negre, la Cabana, cal Pujol, cal Sastre, Claret de Cavallers, cal Fontfreda, Torribalta, el Semis, solana de la Rovira, la Rovira, coll de Coaner, Solana de la Rabassa, Solana de la Sala, Can Torres, Antius, Hostalnou, els Manxons, cal Gasparó, Cal Frare, Cal Carlot, el Mas Terròs, Manresa.

Observatori de Castelltallat.

Descripció de la Sortida.

La intenció d'avui és seguir un atraça dels companys de Rutabike. Travessa de la Catalunya Central Manresa Solsona Berga Manresa. Fan una acurada descripció.

Deixo el traç al trencar cap Balmanya per seguir a la meva.
Ara segueixo direcció de la Riera de Coaner. Avui després dels dies de vent i secada el camí és ple de pols i cal estar atent. Vaig creuant Masos la Cabana, En arribar a la riera de Coaner passo a tocar de Claret de Cavallers. Segueixo baixant. Al Semís agafo la pista que creua la riera i torno a Pujar fins la Rovira a la carena de Castelltallat i d’aquí al coll de Coaner. Quan he arribat dalt he decidit que aquesta pujada no la tornaré a fer més he arribat molt cansat.

Ara ja de baixada per una pista molt pedregosa per la solana de la Rabassa arribo a trobar el Cardener a Antius, antiga colònia tèxtil. Ja per la ruta de la sal Arribo als Manxons i per pista fins al Poal i Manresa.

Antius
Resum.

Una ruta circular que és caracteritza per les fortes pujades que anirem trobat al llarg del recorregut.

Els llocs d’interès al llarg del recorregut.

Camps amb les seves esglésies, i les tombes del diable excavades a la roca.
Castelltallat, podem apropar nos a la rectoria i l'observatori.
Claret de Cavallers i per suposat el castell de Cpaner.