Un tom per els Comtals i la riera de Rajadell.

Gorg de les Escaletes

Plans de l'Oller

L'Oller
Recorregut.

Manresa carril Bici, Cardener, Pont Vell, Estació, Carretera 1411-B, la Farinera, Cal Subirana, Can Poc Oli, Can Poc Oli Vell, Els Comtals, Corriols dels Comtals a la Pedrera, pel camí de la Pedrera, Cornet, Montlleó, Torrent de l'Oller, Mas L’Oller, Riera de Rajadell, Raval dels Corrons, alzina dels Corrons, Gorg de les Escaletes, la Travessa, Els Polvorers, cap a Santa Caterina, Torre Oliva, el Xup, els Plans, Tres Sets, Sol i Aire, el Congost, El Cardener, pont Nou Manresa.

Descripció del recorregut.

Sortim de Manresa pel carril Bici fins al Pont Nou, el travessem i seguim l’antiga carretera fins cal Poc Oli. Aquí ens enfilem pel costat de l’antiga discoteca Cronos fins a arribar trobar les cases dels Comtals. Fem una forta pujada en direcció de Manresa, trobem el corriol de la Gravera, que per sota la Soleia dels Comtals ens du a la Costa de la Serra. És de bon circular encara que cal estar atén al valç que ens acompanya en algun tram. En arribar a la Pedrera la creuem pel mig, avui amb la bici a coll, la pluja del diumenge, la pols s’ha convertit en una fanguera impracticable. No recomano anar hi després de pluja. Sortim de la pedrera, ara abandonada, pel camí del Cornet. Uns forts repetjons fins al punt més alt del dia Montlleó. Baixem pel corriol i anem a retrobar el camí que havíem fet. Aqui som sobre la traça de l'anella Verda de Manresa en BTT de 2011. Seguim fins a creuar el torrent de l'Oller i el Mas de l'Oller. Planejant pels camps de l'Oller arribem a la Riera de Rajadell, la creuem i la seguim de baixada. Passem l’alzina dels Corrons i al Gorg de les Escaletes.  Ens enfilem pel camí/ corriol, cap a la Travessa i els Polvorers. Tenim Santa Caterina a 100 metres, avui no toca. Anem de baixada pel camí de Santa Caterina fins els horts de les Barraques i el Xup. Un darrer corriol pel costat dels tres sets ens apropa al barri de Sol i Aire. Una darrera baixada i som novament al Congost i Manresa.

Observacions.

Recorregut circular de 25 km i amb corriols força entretinguts i gens complicats. A destacar el fang que en cas de pluja es fa a la Pedrera.