Tomb per les barraques dels entorns de Manresa.

Un mes de pausa es suficient per carregar Les piles i emprendre una temporada amb objectius clars i assumibles.

Toca torna a començar. Retrobament amb els companys i ales 9 comencem l'excursió. L'Elies, el Ramon i jo mateix.

Comencem a planejar per anar entra'n en calor i sempre direcció del santuari de Joncadella. Deixem enrere i baixem a creuar la riera de Joncadella i seguir cap a la Carrera. Creuem Sant Marti de Torruella anem a parar a Cal Botifoll i arribem per una fortiiiiisima pujada a cal Magre. Seguim el camí de Callús a Valldeperes. Anem deixant enrere el masos del camí, el Bosc i mas de Vilatorrda. Pels plans de la Sala arribem a la carretera de Santpedor a Castellnou. La deixem al cap de pocs metres i enfilem direcció de Brugueroles. Un cop passat el Pinyot, amb crida l'atenció una barraca molt gran i ben conservada, aprofito per fer una foto. Seguim i entre tan amb vaig aturant ara a al plans de Sant Ponç un altre barraca, a pocs metres la barraca del Olivar. Quan trobem la sequia, la seguim cap a Santa Anna. Creuem el Torrent Bo pel pont de les Bonegues. El pont penjat per creuar el riu d'or. A la nostre dreta el camí del Coll de l'Orri ens duria al Barraca del Orri. Anem cap el aeròdrom fins trobar novament la sequia a Sant Iscle . Arribem a Manresa pel carril bici. Darrera foto a la sínia de Can Font i finalment al nostre punt de sortida.

El recorregut d'avui per diferenciar-lo d'altres que transiten gaire be pels mateixos camins, m'he entretingut a fotografiar algunes de les barraques que hem trobat al llarg del recorregut. De ben segur que si feu atenció en-trobareu moltes mes.