Amb neu per la Cerdanya.

Sembla que el dia a escampat, a desaparegut el vent. Desprès d’esmorzar  agafo la bici BTT i m’animo a fer un tom seguint camins prou coneguts  a la Cerdanya.

Surto i enfilo el camí de Naüja GR 36, Tour de la Cerdagne,  al creuar el primer xaragall cal estar atent doncs es una pista de gel. Afortunadament tot el tros de la cara NO la neu no s’ha fos i es molt estable per rodar en bici. A mesura que vaig avançant puc gaudir d’unes vistes impressionats, el Peric, el Carlit, els cims de coll roig, El Pic Negre,  El Puig pedrós, la Carbassa, quin goig que fan tan plens de neu. Ara feia anys que no podia gaudir d’aquestes nevades a principis de Desembre.

En arribar al collet la Colomina, els caçadors estaven esperant el senglar. Segueixo a dreta per un antic cami pel paratge de les garbelles fins arribar a la Cra. D30 que amb du fins a Osseja . Deixo osseja per la zona esportiva, el pla d’aigua esta tot fet un gel. En creuar el càmping el cami amb du cap a el Riu de Vilallobent. Aquestes hores sembla que la gent comença a escampar cap els seus domicilis.

Ara per la pista alquitranada arribo a les Pereres. L antiga església romànica amb crida l’atenció i faig una marrada per fer la foto.  Soc al punt mes baix  del recorregut creuo el Segre  El Moli del Anglès, San Marc i Puigcerdà.
Puigcerdà
Avui diumenge es ple a vessar doncs estan de mercat.  La forta pujada del camí d’Age amb du a la plaça del Maniolet, plaça de la porta d’Espanya i carrer d’Espanya. Per la plaça del campanar de Santa Maria segueixo el carrer Major fins el llac. Es una pista de gel.

Segueixo pel camí D’Ur, el famós hospital internacional a punt d’acabar.  Pel pla de Rigolissa travesso la sèquia de Puigcerdà . Arribo Ur, segueixo direcció de Llívia ra per la solana. El camí en alguns trams la neu, ara es fang i la font de Buc el camí es una pista  de gel que cal de travessar caminat.  Ara puc gaudir les vistes de la cara E. d’aqueta sensacional comarca de la Cerdanya. El Cadi al fons amb les sempre impressionats Parets, Penyes altes, El Puigllançada,  La Tossa , El Puigmal.

De Llívia agafo el camí de la formatgeria  per estalviar-me el rec Gorguja.  Soc al coll de Lluç i Err. Darrera pujada  ara soc novament a l’obaga i la pujada amb fa entrar en calor dons  la neu esta gelada  i encara que es pot pujar, es fa difícil.
La Tosa

Darreres fotos de la sensacionals vistes de Cerdanya nevada i novament a cassa.

Aquest recorregut es facil i asequible per a qualsevol  amb una preparacio fisica. Es pot fer tan en el sentit que he fet com al reves. I tambe es pot començar des de qualsevol poble dels molts que travessa.

Recorregut:  Puigcerdà, Ur, Llívia, Err, Santa Llocaia, Osseja , Vilallovent, Les Pareres, Golf de Sant Marc, Puigcerda.