Transpirinenca 2012. Camprodon Planoles Ribes de Freser

Panoràmica Vall de Camprodon.

Tercer dia. Camprodon Planoles. Dissabte 30 06 2012.
De tot se'n aprèn i com que no volem passar calor avui tornem a matinar, si cap un xic mes, a 3/4 de 7 som dal la bici pedalant pels carrers de Camprodon. Aquestes hores de mati el temps es prou fresc, 8 º, uns ens abriguem i algun no.
Sortim seguint la carretera uns quilometres fins trobar el trencall de Tregura, de Baix i tot seguit  de Dalt. Amb la pendent sembla que entrem amb calor, fora roba.  A part de les sigues sagues de la carretera d'hem d'anar improvisa'n doncs un ramat de baques ha deixat la pista sembrada de tifes.  Passat Tregura el camí esdevé una pista cimentada amb una fots pendent. Mentre pugem un grup en avança, compartim uns moment de aventura ell van a fer el coll de Tres pics i seguiran fins el Valandrau. Mentre pugem compartim el camí amb el ramat que fa el camí de Transhumància i es desplaça a les pastures altes on estarà tot l'estiu. Nosaltres deixem els uns i els altres i acabem la llarga pujada just al collet de la Gralla. Ara comencem a baixar i decidim d'aturar-nos afer el mos a un refugi/ estable.
Revisio de les bicis.

Sembla que el cavall dominant no esta gaire tranquil i revisa les nostres bosses i bicis. Desprès del esmorzar be la baixada cap a  el coll de Meianell i ens endinsem cap el bosc de Pardines . Ja gaire be som a ribes que enllacem am el camí de que pardines es un alternativa mes assequible de fer  aquesta etapa, ja deixem per la propera.
A Ribes ens aturem al hotel a deixar les sàrries. La resta del recorregut el farem sense. La pujada a  Vilamalla es  molt dreta i amb la calor que fa, es fa mes llarga del que pensàvem. A Vilamalla ens aturem a emplenar d'aigua els bidons i seguim amunt, les vistes de Queralbs, i de la collada de Fontalba. Nuria al darrere. Som a al cim de la darrera pujada. Ara toca baixar per bona carretera fins a Planoles i d'aquí a Ribes de Freser.
Menu del dinar. Que bo.
Avui per gaudir de la darrera nit ens allotgem al Hotel dels Caçadors, renoi quin luxe, el darrer allotjament de la transpirinenca. Dinem, migdiada, volta per Ribes, piscina, sopar i dema tornem-hi.

Suso ha dit…
Yo también voy para allá.
Salgo el día 5 por la tarde de Llançà.