Transanspirinenca 2012. Planoles Baga

Enhorabona Joan per la Transpirinenca

Quart dia. Planoles Baga. Diumenge 1 Juliol de 2012

Desprès d'un petit esmorzar a la mateixa habitació, carregem les sàrries a la bicicleta i comencem a pedalar. Avui també hem sortit de bon mati doncs l etapa sembla força llarga i cal afegir que hem de retornar a Planoles. La pujada per la collada es deixa fer a bon ritme.

A les 8 travessem Planoles i comencem un nou tram de l transpirinenca.  Creuem Planes i baixem a trobar la vora del Rigat i el anem remuntat travessem petits indrets, Fornells de la Muntanya, Toses.  No se si es efecte del fred, la gana,  o que,  però sembla que no es el meu dia, no vaig. Menjo una barreta i continuem, ara si amb una llarga pujada de uns 4 km al 10 %. La collada de Toses. En arrasarem del ven i ens cruspim els nostres entrepans.
Castellar de n'Hug
El temps sembla que vol pintar bastos i tot seguit recuperem el camí. Desprès del tram que circula al pla d'anyella , proposo als companys anar-me'n per la creueta. Ells segueixen el previst i jo segueixo l'alternativa mes suau.
Tren del Ciment. Pobla de Lillet.

Pujant cap el coll de la Creueta comença de ploure. M'he posat el Paravent impermeable. La baixada amb boira pluja i vent fa fred. Passo Castellar de n'Hug,  la vella fabrica de ciment del lot del Moro, Pobla de Lillet.  A la sortida de la Pobla m'aturo a escalfar-me a l'àrea de turisme del Tren de Ciment, reconvertit en ferrocarril turístic del alt Llobregat.  Darreres pedalades amb duen a Guardiola i d'aquí a Baga.
Ens retrobem amb el Carles i el Joan a dinar a  Cal Batista, sembla que sovint tenen tracta amb gent que sol fer la Transpirinenca, guardem les bicis i tornem a Manresa.
Baga

Quan he començat l'escrit d'aquesta etapa m'ha costat molt fer un bon resum, però al final he trobat el millor dels motius i es el de donar es mes sincera felicitació al company Joan que amb l'etapa d'avui  a fet tota la Transpirinenca de Llança a Hondarribia. Ara a prepara per fer les  variants que proposa l'autor d'aquesta sensacional travessia a traves del nostres estimats Pirineus.
Aquestes son les etapes que hem pedalat junts.

joanbtt ha dit…
S'ha de fer un clar reconeixament a l'Agustí que m'ha acompanyat en tota la travessa, planificant en tot moment la logistica i sobrat coneixedor per experiencia el significat d'estar uns quants dies de ruta. Gràcies Agustí per deixar que t'acompanyés en aquesta super aventura.