Descoberta del Rosselló a la Catalunya Nord.

De bon mati,el Canigó al fons.

Quan m'ha tocat el despertador aquest mati ja nomes amb quedava fer las meletes, anar fer el cafè i tornar cap a Manresa, es el darrer dia de l'estada a Talteüll.
Crhistiane, el Raimon i Elios a festa Catalana a Talteüll
Tota va comença el passat mes de Març, quan el metge que veig periòdicament, va dir-me que fins d'aquí un any no amb volia tornar a veure. Això va carregar-me eles piles al moment, vaig anar al web de la FFCT per tal d'informar-me dels esdeveniments que podria participar. La primera va ser el Tour cyclo. Itàlia, una setmana a la Toscana. Finalment la tercera opció, prop de cassa, amb una proposta de recorreguts i preus al meu abast van fer que amb decidís per aquesta setmana al Rosselló.
Aperitiu a Leucaute
Dissabte dia 28 a les 4 de la trade començava una nova ciloturistada al país veí. Talteüll famos per els restes del primer Català.  Primera sorpresa. El que hauria de ser un esdeveniment amb uns 40 participants, per motius de la crisi, s'ha vist reduït a al mínim, doncs som sols 12 participants i 3 organitzadors.  Primera reunió per tal de repassar el funcionament del dia a dia. Seguim repassant els recorreguts, diumenge i dimecres es fa dues mitges sessions, mati i tarda, el diumenge per escalfar, el dimecres per recuperar. Els altres dies i aura un recorregut llarg i un curt segons les forces dels participants.
Gorges de Galamus
Diumenge 29 d'abril. Toca el despertador i comença el que serà la rutina de la setmana. Esmorzar, a les 8 comencem.  Avui toca un recorregut al mati i tarde. El grup es comença a estirar segons les condicions. Això permet als monitors  de fer una opinió de cada un dels participants. Donat que som pocs i no es poden fer grups molt diferents,  els participants durant el proper dies estarem junts en el recorregut i els forts esperaran els menys. Total que hem pogut pedalar moltes hores plegats el que ha fet que acabem l'esdeveniment  amb una bona companyonia entre els participants.

Castelnou
Dilluns30 d'abril. Varem sortir amb la pluja però el dia va ser excel·lent i destacar especialment l'aperitiu a base d'ostres que varem poder gaudir a Leucaute o al visita al Fort de Salses.

Dimarts01 Maig. Ascencio al coll de St Lluis amb la particularitat que la carretera per tal d'ascendir fa un gir de cargol de 450 º una sensacional obra d'enginyeria i per suposat la meravella de la natura que es les gorges de Galamus. Ha estat un dia de punxades 3.

Bodegues Byrr
Dimecres02 Maig. Tan sols mitja jornada ens ha permès fer una agradable visita al castell Castelnou i a Tuhir ens arribem a la cava Byr que disposa de una de les botes mes gran del sector viticultor.

El Bernard i Agustí al moli de vent a Cucugnan
Dijous03 Maig. Visita a pagès dons passem per poblets perduts a la muntanya i colls i mes colls, Tribi, Croix Dessus, Grès, Caroun, Thermès, Bedos, Casagne.A destacar les ruïnes del castell de Douihac sus Peyrepertus.
El grup de picnic a Laroque de Fa

Divendres04 Maig. Traca final pugem a 1020 m  a veure les restes de neu al coll d'Auziers. Ens aturem a fer el picnic i visitem al vila de Sournia.
En arribar una festa per acomiadar-nos de la Catalunya Nord. Menjar típic de la zona, les famoses boles de picolat i el porro de muscat per regar-ho.
Jean Marc a Coll d'Ausieres, amb la neu al fons

Al llarg dels set dies hem gaudit una bona convivència entre els companys. Bones excursions al llarg de 665 k. amb un desnivell de 7.950m i mes de 32 hores de pedar. I tambe hem gaudit de bones visites turístiques.

Les fotos del esdeveniment a