Adeu vacances Adeu!!!

Pont de Pedret (Berga)
Tot lo bo s’acaba i les vacances arriben a la fi. Per tal de guardar un bon regust d’aquest mes d’agost, amb una setmana federal Europa a Marche en Famenne, la Transpirinenca 2011 entre Noves de Segre i Pamplona sensacional, Santa Llocaia més  fantàstica que mai, i les darreres sortides des de Barcelona i Manresa espectaculars. Per acomiadar el mes com no podia ser d’altre manera he decidit fer un dia  de bici de sol a sol.
Sant Joan de Montdarn
Ja fa molt de temps que guardo al meu GPS uns traks  que em serveixen de referència quan vaig a zones de la comarca poc concorregudes, són: Rasos de Peguera Manresa. La ruta dels maquis (GR 179)  i la ruta del Llobregat en BTT entre altres.
Font de Canaletes (Avia)
He decidit fer un garbuix seguint aquests tres traks. Surto de casa a 2/4 de 8 i enfilo la ruta camí del Poal, ja soc sobre  la ruta Rasos de Peguera Manresa. Travesso la Riera de Joncadella, la riera de Bellver, el torrent de la Filosa, totes les rieres plenes de pols. Pujo cap el turó de l’Aguilar, vaig deixant el mas del Pujol, el Graner, Casamitjana , Santa Margarida de Viladepost del Puig. Segueixo creuant rieres, masos, el camí és molt ple de pols. Prop de la riera de Sant Cugat paro a esmorzar. Torno a pedalar i ara ja segueixo el GR 179 que em  durà a Berga. En un fort pujador a l’obaga Negra,  molt sec i amb terra molt solta,  em rellisca la roda i un petit ensurt, decideixo empènyer. Després de creuar la carretera d’entre Viver i Serrateix arribo a St. Joan de Mondarn, fa poques setmanes varem rondar aquest varal fen la ruta de 20 Ermites de Navàs. Segueixo direcció de Casserres. Gairebé és hora de dinar, decideixo seguir fins Berga. Sortida de Casserres al llarg d’un fantàstic corriol que s’ha habilitat després de les obres de les carreteres que accedeixen al nucli urbà. En alguns moments empenyo la bici ja sigui per les bardisses o per que se’m fa difícil pel grau de dificultat. Renoi que costa d’arribar a Berga. Finalment arribo després de passar Àvia  i la Valldan. Aturada per dinar i  recuperar forces.
Via verda del Llobregat (Cal Rosal)
Gairebé les 4 de la tarda i reprenc el camí. Sortida de Berga direcció de Pedret. Parada al Pon de Pedret ara per la Via verda del Llobregat segueixo cap a la colònia Rosal. La tarda amenaça pluja doncs se sent a tronar. Quan arribo a cal Rosal tenia pensat de seguir la ruta de les colònies, però amb l’amenaça del temps decideixo allarga la via verda del Llobregat seguint-la pel que deuria haver estat el recorregut del carrilet fa anys prop de la carretera. La carretera és tranquil·la i poc transitada, vaig fent cabòries i penso que qualsevol dia algun dels nostres manaires podria recuperar l’antic traçat del carrilet per rehabilitar la via verda del Llobregat, segur que seria un bon motiu d’atracció turística com les vies verdes d’altres contrades. Travesso les poblacions de Gironella, Puig-reig, Navàs, segueixo novament la via del carrilet i arribo a  Balsareny, Sallent, Sant Fruitós i novament a Manresa.
Antiga estació de Puig-reig
Maquina de tren (Navàs)

Es ¼ de 8 de la tarda, no ha estat de sol a sol però gairebé. Una
sensacional sortida per acomiadar un fantàstic mes de vacances.