Dos dies entre el Lluçanès i Bergadà.

Catllràs

Cada dia ens apropem a  les vacances i per tal d'anar ultimant detalls, equip, alforges, porta paquets, farmaciola... emprenem una nova sortida de dos dies.

Per tal d'esquivar la calor ens endinsem a les veïnes comarques del Osona  subcomarca del "Llucanes"  i el Bergadà a la serra del "Catllaràs" I Hem retornat a Manresa seguint la ruta de les colònies PRC 144

Aquesta sortida l'hem fet en dos dies.
Primer dia. Manresa, Sallent, Navàs, Prc 144 ruta de les colònies, Riera de Merlès. Sta. Maria de Merlès, Cobert de Puigcercós, St. Jaume de Frontanyà, Borredà.
Segon dia. Borredà, Vilada, St. Romà de la Clusa, Mare de deu de Falgars, St. Júlia de Cerdanyola,  Guardiola de Bergadà, Cercs, Berga, Cal Rosal, PRC 144 Ruta de les colònies, Gironella, Navàs, Manresa.
PR C 144 Ruta de les colònies

Descripció. Sortida de Manresa fins a  Sallent on hem quedat amb en  Ramon  i en Joan. Pel camí de l'Alou arribem a Balsareny. Seguim l'antiga via del tren, que per sota del famós Castell i damunt de la resclosa dels Manresans ens du a Navàs. Aprofitem per esmorzar.
Comencem a seguir la ruta de les colònies des de l'Ametlla de Merola, al llarg del Llobregat , prop de Cal Vidal  ens desviem cap a trobar la riera de Merlès.  Seguim prop de la riera ara per un costa i ara per l'altre. Trobem els senyals del GR 4 travessem Sta.  Ma de Merlès,  ara es el GR 1, el càmping de Merles. Som a Cobert de Puigcercós, dinem i reposem doncs ja fa algunes hores que pedalem.
Desprès segui riera de Merles fins  que es converteix en petites rieres que li aporten l aigua. Ja som a La Mare de deu del Oms,  a St. Jaume Frontanyà. Seguim la carretera que ens baixa en un moment a  Borredà on tenim previst d allotjar-nos, sopar i veure el Barça.
Pont medieval de Gironella

Esmorzem i tornem a pedalar. Comencem  de baixada fins a Vilada en arribar ja ens desfem de la roba dons la pujada que ens espera es força llarga fins a St Romà de la Clusa, aprofitem per omplir d aigua i seguir pujant fins la Collada de St. Miquel. Aquestes alçades, les vistes panoràmiques ens deixen gaudir d'un entorn fantàstic, el Pedraforca  majestuós a tocar. Anem cara avall i passem per  Falgars, Sant Júlia de Cerdanyola, Guardiola de Bergada. Un km de carretera ens apropen a Cercs on tenim pensat de dinar a Cala Bòrnia. Ara agafem el traçat de carretera antiga  i arribem a Berga que travessem pel bell mig anem a par a la plaça de la Patum. Ràpidament som a cal Rosal on comencem a seguir la ruta de las colònies PR C 144. El camí esta ben fresat i net dons  el dia 22 de Maig  va tenir lloc la  14 edició d'aquesta popular caminada i pedalada. A Puig-reig la deixem dons el tram ja el varem seguir de pujada. Novament Navàs, Sallent i Manresa.

El Joan ens ho explica a Santpedor Borredà Santpedor 1ª Etapa.i tambe 2ª Etapa

Al llarg del recorregut hem seguit els senyals  vermelles i blanques d’alguns GR com:
GR 241- Borredà Borredà

Fotos de la sortida a l'enllaç