El Bages gelat en BTT. D’Artés a Sta. Mª d’Oló. (18 12 2010)

Aquest recorregut es fet pensant en temps d’hivern i estalviant-nos de creuar qualsevol riera per no mullar-nos.

Sortim de la benzinera  i travessem tot el poble i anem direcció Avinyò, a Can Berenguer trenquem a la dreta  cap a cal Sobrevals,  seguim pel camí de les Planes,  anem sempre amunt  pel serrat de la Guixeres,  estem seguint les senyals grogues del camí de Sant Jaume, arriba a l collet de Ribatellada, el Pla i tot seguit pel camí del Clapers ens comencem d’enfilar de valent, el camí esdevé un fangar dons es un tros força obac, travessem Oliveres i arribem al carret de Torcó. A torco de dalt ens reben uns gossos que encara que son mansos cal tenir respecte. Anem planejant pel Raó del Sagrat Cor, fins que trobem el camí del Espinal i el seguim de dret fins a la Plana. La plana es un mas que fa anys es dedica a cassa de colònies. Ens aturem al collet de la Plana seguim pel camí de Moretones, ara som sobre el GR 177  la Gran volta al Moianes . Creuem el Mas rovira i al fons de la Val Santa Maria d’Olo. Una rapida baixada ens deixa al mig del poble.

Santa Maria  d’Oló. Aprofitem per fer un most i un lleuger repòs.

Continuem el nostre camí, sembla que el fred afluixa  i s’anima a sortir el sol. Reprenem la nostre sortida seguim el GR que ens du al raval de la Robirola i d’aquí cap a Altimires. El camí segueix prop de l’eix transversal i quan som a vista d’Avinyò, al Serrat de cal Pitxoliu creuem leix Transversal. El camí segueix baixa’n fins que arribem al Abadal. Seguim per la carretera C131 fins  la Creu on agafem el camí a la dreta que ens torna direcció de Sant Joan d’Oló . Anem fins el carrer de Sant Jaume i anem cap a carrer de Dalt. Anem pel costat de Santa Maria d’Horta i seguim el camí que marxa del peu de l’església ens arriba al cementiri i ja som a les famosa Masia  Roqueta, celler amb DO Pla de Bages. Creuem el famós celler just pel mig, el cuidant ens convida a fer un tas del vi del l’any, li agraïm però ens queda camí per córrer i seguim. Rodem per camins i algun corriol creuem Salabernada, Riusec, Casanoves i fins la granja de Casanoves  si seguim de dret anirem a Fusimanya, nosaltres el desestimen i paral·lels la carretera marxem pel paratge dels Rials. Zona d’horts  d’Artés. Creuem la riera de Malrubí per un pontet i ja som el Canet. Som sobre el PR-C 135 sender  d’Artés que tampoc el seguim per anar-nos direcció del Mas Torres. Creuem la carreta de Manresa per Sant Hilari Vell i pel pla de Can Vila arribem a  Can Vila i pel vell camí de la Paloma ara convertit en corriol retornem al nostre punt de sortida.

Finalment hem aconseguit el nostre objectiu, no mullar-nos travessant rieres. El recorregut també ens ha permès descobrir paratges que pels que anàvem eren totalment inèdits, espacialment el tram entre Oló i Horta d’Avinyò.

Dades i traça del recorregut a Wikiloc.

Agustí ha dit…
Descripció del recorregut.
Recorregut circular per pistes de bon fer. Podeu veure el mateix recorregut fet el 18 12 2010.
El recorregut d’avui m’he apropat fins al Mas L’abadal de Dalt i Sant Francesc d’Assís. També he canviat el camí entre l'Abadal i els rials doncs ja no fa fred i encara que et mullis fins i tot resulta reconfortant. En arribar al mas Abadal he seguit el camí fins lla creu d’Horta i d’aquí cap trobar la Gavarresa. He travessat, sota horta per un pont i davant de la gravera sense pont.

Observacions. ULL!.
La Gavarresa davant de la Gravera no hi ha gual. He travessat amb 30 cm d’aigua. Es pot seguir algun camí que ens dugi al Camí de Fussimany que te gual.