Bages en BTT. Fondalades del Calders

Dia a dia anem avançant en aquest descobrir el Bages damunt de la bici de BTT. Avui a amb el Ramon, el Joan i Jo mateix ens hem traslladat a la plaça de Calders per tal de recórrer la ruta nº 3 del llibre “El Bages en BTT” Fondalades del Calders.

Aquesta excursió transcorre per la zona de transició entre el Pla de Bages i l’altipla del Moionès. L’erosió del riu de Calders i la riera Golarda an modelat el paisatge calcari de tal manera que no solament i han obert esvorancs,sinó que si escolen encaixonats fent meandres sorprenents , mentre el camí sovint passa prop de l’aigua.

A les 9 h desprès d’abrigar-nos i de de posar les bici a punt enfilem el recorregut. Sortim de Calders, arribem a la cruïlla de la Guardia, nosaltres hem fet la primera modificació al recorregut i agafem el PR-C 197 sender del riu de Calders , fins passar el forn de la Calç on ens reincorporem al recorregut original al trencall d’Artés. Al pla de les Tapies travessem per la roureda i arribem a la cra de Manresa a Vic que travessem. Central elèctrica, enllacem camins i corriols fins al mas abandonat de Serramalera. Desprès de la
lleugera pujada ens toca de baixar pel mateix camí que varem fer ahir direcció del mas Rubió seguim fins el Gorgoli i creuem el riu de Calders a gual, al creuar un ensurt però no ha estat res i comencem la llarga que ens deixa al portell del serrat de Monbru. Decidim que ja es l’hora del fer un mos, aquest tram del camí i transiten forces aficionats a la bici. Aprofitem per fer la foto del grup.

Reprenem la sortida i desprès una curta pujada ens arribem al Mas La Mussara , bosc de Musarra i ermita de Sant Pere amb bones vistes sobre la vall de Monistrol. Fins aquest punt els camins pels que hem transita eren mes o menys coneguts ara ja son nous descobriments. Coll de les Abrines i a la vista de Calders iniciem una sobtada baixada que ens du novament al Calders, desprès de travessar-lo a gual dos cops ens trobem a Monistrol de Calders. Deixem el bonic poble de Monistrol pel camí que segueix paral·lel a la riera Golarda o Marfà. Magnificas vistes sobre els penya-segat sobre la riera. Desprès de travessar-la arribem al mas de la Coma. Aquí es on varem arribar quan ens varem equivoca al fer el recorregut del altiplans del Moianes i es va quedar en un tomb per la riera de Marfà. Segui enfilant-nos pel camí de Monistrol de Calders a Vilaterçana , unes sigues sagues i arribem al coll de Tirolene mas Reixac. Darrer corriol del dia ide nou a Calders, desprès de passar pel Raval i ja som a la plaça de l’església.

Conforme anem descobrint aquest territori un s’adona de la riquesa de la que podem gaudir tan pel entorn paisatgístic, les construccions d’antics masos i ermites que solquen els camins i que moltes vegades ens passa desapercebuda i no valorem.

Podeu veure les fotos a l'enllaç

Des d'el bloc de TEam Poal Joan ens comenta la seva.