Desprès de segar “Batre”















A pocs dies de començar la “72 ene Setmana Federal Internacional de Cicloturisme a Verdun”. He començat a posar a punt la bicicleta doncs estava arraconada des de feia un any l’Euro PN va ser la darrera vegada que la havia fet servir. L’intenció és fer un recorregut de unes 3 hores per anar recuperant el callo, aquell que està en contacte amb el seient, la forma física a la setmana federal no té massa importància, doncs pots triar el recorregut més adient entre les diferents possibilitats que tens cada dia.

Surto amb la fresca de les set del matí, i m’he pogut adonar novament que els disabtes a aquestes hores, pels carrers només hi ha ciclistes i gent passejant la seva mascota. Direcció a Santpedor, Santa Anna , El Lleo, La Botjosa.
Sento que algú està xerrant al meu darrere, l’Emili em saluda i em diu si l'acompanyo fins als Rasos, fem uns quilometres junts , Du el mallot de la PBP de 2003 que comentem. Ens atrapa un grup dels Picarols Bojos que també van a Rasos. Entre xerrar i fer alguna foto ja hem passat Sallent, a Vilafruns sen van. Jo segueixo, foto de la xemeneia que caurà qualsevol dia.
En creuar Balsareny estan maniobrant una antiga màquina de batre d’uns quants anys, ocasions com aquesta no es poden deixar i m’aturo i el Sr. em comenta que l’està posant apunt per anar a “ La festa del Batre” a Cornet. Després d’alliçonar-me de com funciona, doncs cal un tractor de la mateixa època. Pensava que seria un matí més avorrit, ben content de la trobada segueix la sortida.
Navàs també tenen una maquina del antic carrilet que unia Manresa amb Berga. I com qui no vol, ja fa 2 hores que he sortit, darrera parada turística a l’Ametlla, famosa els darrers anys per la “Ruta de les colònies” PR-C 144 recorregut molt interessant per una propera sortida. Unes fotos i a esmorzar.
A les 10 ja comença la calor, menys mal que tot és de baixada ara. Darrera visita al nou “Centre d’acollida Turística” acabat d’estrenar, una excel·lent iniciativa per tal de promocionar el turisme de la zona. I a mig matí ja torno a ser a casa. Una bona dutxa i la pomadeta i tornar-hi aviat.

Enllaços relacionats. 1910 2010 Centenari del Tourmalet.

Comentaris