PR-C 135 Sender d’Artés. 17 01 2010

Amb el Josep anem a fer el PR-C 135 sender d’Artés.
Comencem a pedalar de la gasolinera direcció de Can Vila, al cap de poc trobem la primera senyal del PR-C 135, que ens acompanyaran al llarg del recorregut. En direcció de Can Vila. Trencall la dreta seguint el primer corriol que du a la font de les tapies, nosaltres passem pel corriol de sobre la font per tal de poder fer-lo amb bici. Masia de les tapies, la veiem pel davant i pel darrere doncs el camí fa un espècie de meandre i ens permet veure aquest mas per tots cantons.
La roureda de les tapies, ja gairebé sense fulles. El Canadell, la porta que passa pel mig està tancada i agafem el que volta la masia. Les Quingles, fem una parada per fer fotos. El torrent de les Tapies, travessem per la font Querosa, la font Careta.
Ara deixem el GR-C135 sender d’Artés i seguim el PR-C 197 Sender del riu de Calders. Arribem a Calders. Ens em aturat a fer un most, tot seguit enfilem el corriol que baixa per la baga del Bosquet i ens dur novament al camí de la Valll.
Seguin novament el sender d’Artes El camí està ben enfangat, normal,. Mas La Ponça, que passem pel costat i arribem a la riera de Malrubí. El Mas i de pujada ja som a la serra de les Guixeres. Continuem trobant les senyals grogues i blanques, aquest tros és perdedor doncs és un camí que acaba convertit en corriol, cal està atent als senyals i per suposat al camí que en algun punt esdevé molt aeri sobre el riu Sec. Corriol de Salabernada, i pujada cap a les Planes. Baixem i travessem per darrer cop la riera de Malrubí i de pujada som a Artés. Darrer quilòmetre, pesem els roquinyons i novament al punt de sortida.
El recorregut no té grans desnivells i alterna corriols i camí sense gens de tràfic. Realment interessant de fer sigui amb bicicleta o bé a peu.
Totes les dades i traça del recorregut a Wikiloc.