Un tomb pel Camí Ral de Manresa a Vic.

He sortit a mig mati de Manresa a fi d estirar les cames i seguir un traç que havia baixat d’ Internet.
Sembla que s’ha arreglat el temps i de seguida he de treure’m la jaqueta, doncs comença a fer calor.
Transito pel Parc de l’agulla, seguin per la vora de la sèquia i arribo a Menfis on travesso la Cra. Segueixo el corriol vora el Mas d’Olzinelles, he de passar pel bosc, doncs el vent ha tombat un pi gros i ha barrat el Camí- Travesso el Pont de Cabrianes i enfilo camí de les Tapies. Aquí segueixo el corriol que passa just per sobre la font i tot seguit pel antic Camí ral, aquest tram tambe coincideix amb el PR C 197 Del riu de Calders. Arribo a Torrecabota i segueixo fins a La Guardia i Calders.
Desprès de creuar Calders, a la benzinera una ampla pista amb du a la Riera Malrubí aquí s’ajunta amb el GR 177 Ruta del Moianes. Mas La Ponsa. segueixo direcció a la Ruca i uns metre abans, a Ribatallade, agafo la pista a l esquerra que amb torna a dur al altiplà del Moianes, vora de L’Urbisol. Torno a trobar el Cami Ral de Manresa Vic des pres de passar pel mas de Trullas soc novament a Calders. Faig una breu parada al hostal, la botiga de queviures de Calders i segueixo finalment pel corriol que de nou amb torna a la Vall, riera Malrubi i finalment Artés.