Seguint les senyals del Camí pel Bages.

Desprès de rebre l passat dilluns la credencial del Camí de Santiago, e posat en marxa una nova adició, aquest cop pel Camí Català 1, passant per Zaragoza i al llarg del vall del Ebre.

Aquest mític "Camí Girones" a Santiago de Compostela, entra a le nostre comarca des de Vic per l’Estany, d aquí per Sant. Joan d’Oló, Artés, Navarcles, Pont de Vilomara, Castellgalí, Rellinars, Montserrat, i sortint pel coll de Can Massana s endinsa a la veïna Anoia. Entre Navarcles i Pont de Vilomara es pot fer un recorregut alternatiu que transita per Manresa.

Avui per anar fent boca m’he donat un tom seguint las senyals del camí que passa per Manresa. E sortit direcció al passeig del riu i desprès de passar per Sant Pau, a l’esquerre el camí que travessa la via i du a trobar el que del Pont de Vilomara arriba a Castellgalí. Aquí e trobat la primera senyal i seguit cap a Castellgalí. A Castellgalí el Camí s’afila fins trobar i travessar d’urbanització de mas Planoi. Una fleca amb fa l’avituallament amb un entrepà. Continuo seguint senyals que ans era el camí de Manresa - Montserrat assenyalat pel Centre excursionista del Bages o be les senyals del GR 4 de Puigcerdà a Montserrat. Arribo a la Fasina i travesso la cr que du a Marganell, direcció de Santa Cecilia i per una fantàstica pista de pujada arribo a la Font dels Monjos a la cra que puja de Monistrol just a sota de Santa Cecilia desprès de travessar l’ urbanització de Sant Cristòfol i el veïnat de La Calsina amb un seguit de masies repartides al peu de la Muntanya. De la font dels monjos nomes cal passar el camí dels Degotalls i ja som a l'entrada del pàrquing del monestir. Al llarg de la pujada e pogut sentir un remor continu dels treballs que s’estan duen a terme a fi de consolidar es esfondraments que es varen produir el passat mes de desembre deixant incomunicat el Monestir. El Vigilant no m’ha deixat passar pel perill que comporta la possible caiguda de pedres. Mentre pujava e pogut veure els treballador penjats a dalt de la paret, semblaven els escaladors de sempre .

El camí es troba en fase senyalització i en algun punt i pot esdevenir perdedor. Si no es troben les senyals grogues del Camí es pot seguir las del GR i no i a perill de perdre’s. En breu el camí serà totalment senyalitzat, doncs el pals estan a punt de penjar-hi el rètol.

Algunes dades: Recorregut de Manresa al Coll de Can Masana 34 Km i desnivell de 885 m.

Podeu veure el recorregut a Wikiloc