Pels castells del Sió

El dia s’aixeca fred dons a la sortida del mati des de Manresa el termòmetre marca -7 º. A mesura que ens acostem als plans de la Segarra sembla que millora però en qualsevol cas quan comencem a pedalar tindrem 4 º i en al millor del dia assolim els 10º.
Paricipan a la sortida: Miquel, Carles, Josep, Toni, Juan, Agustí i la Montse.Desprès d’esmorzar al restaurant “L’Eix” a les Olujes fem una mica de temps esperant que passi el fort fred que fa.
Sortida del pavelló d’esports CERVERA 10, 30 h . Seguim el llibre de Ruta, pels plans secs de la comarca de la Segarra. Tot seguit arribem al primer castell del dia de Moncortes.

Despres la breu parada a fer algunes fotos seguim la nostra ruta. Plans i vent. En algun punt del cami, el trobem ple de rostolls, que el vent a amuntegat obligant-nos a tenirne cura ja que es posaben entre la cadene i els cambi.

Tambe el company josep te un petit ensur pero no esta res i continuem la volta prevista. Entrem a Concabella.
Aqui coincidim un altre ruta turística que transcorre per las contrades i es la ruta de la Gerra Civil.
El nostre recorregut transcorre tot seguit per el poble de las Pallargues amb el seu castell.amb guia:

Estem al punt mes llunya de la nostra sortida hara cal tornar a fer un gir de 180 ª i retornar al origen de la sortida. Seguim trobant ara un església romànica a de St. Esteve de Pelagalls. Pasem pobles Sisteró, Muller, i finalment el darrer del dia a Aranyo. http://www.turismesegarra.com/aranyo.htm Casa pairal de Manel de Pedrolo.

El mati ha transcorregut per poblets i castells plens d’historia . Arribada l’hora del dinar queda retornar al punt de sortida , fem el darrer esforç del dia i tornem a ser a Cervera.
Parada a dinar al cafe 9 just al darrera de l’famosa universitat.
La volta es 100% ciloturiste, i transcorre per camins, llargada de 42 k i el desnivell acumulat molt poc ja es tot pla. Molt interessant per començar la temporada. El recorregut es indicat i sense cap perill de perdres.
Ha estan un dia ben entretingut amb la corresponent dosi de turisme i esport.

Tras i dades del recorregut a Wikiloc.