L'Ardechoise 20 al 24 Juny 2007.

Saint Félicien. Un petit poble a la regió el Rhône Alpes, i dic petit perquè penso no deu tenir mes 2 milers d’habitants, per o si que te una iniciativa que fa que tots els anys concentri mes de 12 000 ciclistes per participar, possiblement al mes gran esdeveniment d’aquest tipus del mon.
La combinació de cursa cicloesportiva , cicloturista d’un dia. Junt amb les manifestacions ciloturistes de 2, 3 dies han fet d’aquesta vila un punt de referència, per tots els organitzadors d’aquests esdeveniments d’Arreu dels diferents països.
Tot començava quan durant el Tour de 2006 alguns participants comentaven les excedències i duresa d’aquesta fantàstica prova.
Quan es van obrir les inscripcions a finals de 2006 i per tal de poder reservar el hostatges, 3 dies , vaig trametre la corresponent reserva incloent establiment hoteler i transport de bossa a cada establiment el corresponent dia. Cap Problema, all llard de 15 dies vaig rebre la confirmació, nº de dorsal 30137 i establiments per sopar dormir i esmorzar primer dia a St. Privat i a 190 Km de la sortida i Finalment a St. Sirgués a 370..

Dimecres, 20 06 2007
A les 5 Matinada amb la bici, bosses i cap a St. Félicien. En arribar a l’alçada de Valence, i com que anava be de temps vaig aprofitar per anar a visitar el meu poble a Franca, ara ja se de que amb be això de la France, i tinc el nom d’un poble i tot "Grane" Recorregut ràpid aquest poble de la vall del Drôme. Passo Valence i paro a dinar a Turnon aquí els restaurants de peu de carretera ja tenien menú ciclista, amanida, pasta i pollastres, formatge i pastis, tot amb un pichet de vi i tornem-hi que no ha estat res.
Arribada a St. Félicien a 1 hora de la tarda, recollida de la documentació, deixo la bossa que hauria de trobar als propers dies als hotels que tenia reservat.
Tot segui cap a la Gite rural que havia reservat per dormir. Sorpresa, un antic castell restaurat per aquest menesters.. la cosa comença be. Preparo la bicicleta i per provar que tot funciona una volta fins a St. Félicien a veure els estands de les cases comercials i potser algun company d’anteriors Tour. Com així va ser. L Andre un dels que m’havia comentat les excel·lències de L’Ardéchoise era allà a punt de fer el recorregut de les Gorges. Com que coincidíem 2 dies vàrem quedar per l’any demà fer el primer tram junts. Sopar menú ciclista a Colobier le Vieux. I a dormir com les gallines ja que l’any demà s’havia de matinar.
El calor que ens havia acompanyat la tarda s’havia esvaït i al horitzó es veien grans i negres nuvolades que amenaçament tempesta.

Dijous, 21 06 2007
La nit va se sonora i molla dons el Deu de les tempestes s’havia desfermat i seguint la tònica del darrers brevets semblava que començaríem amb temps moll. A les 5 del mati el despertador no va haver de sonar doncs els trons i llamps de la nit feia estona que m’havien desvetllat.
Esmorzar, entrepà croissant sucs cafè amb llet. I comença l aventura. Pujant cap a S. Félicien m’avancen els cotxes plens de participants que surten com jo a fer el recorregut de 3 dies.
A 2/4 de a la sortida amb L’Andre comencem a pedalar. I el primer coll del dia Coll: Buisons, i Genet i Mazet i Montreynaud i Chalençon i i i fins a 18 colls es van pujar aquest primer dia. El dia havia començat gris i es va anar aixecant. Al creuar els pobles del camí, els ciutadans ens afalagaven i la mainada ens rebia i donava suport, van ser moments prou emotius veure aquell reguitzell de nens acompanyats de mestre donant-nos ànim. Durant tot el dia es van creuar controls amb queviures i no es va fer us del entrepans que teníem previst a la bossa. El recorregut transcorria per vials secundaries amb poc o gens de tràfec, per bell mig de fagedes, i castanyers, i avets. Penso que al temps del ceps deu ser un magnífic lloc on cercar els preuats rovellons, ceps .... I finalment a Privas es parteixen els camins i Andre cap a lla ruta de les gorges i jo segueixo cap a la de la muntanya. Finalment a les 6 de la tarda St. Privat. Durant aquest dia es va poder saluda la Francine que tornarà a participar al Tour Cyclo 2008 amb una amiga i al Jean que també participarà al Tour 2008 amb la seva esposa, que per cert ens havia deixat pujant un dels darrers colls del dia. L Habitació la comparteixo amb un expert ciclista: 5 PBP i 10 Ardéchoise, de les que 6 cicloesportives. El Jof te 70 anys ningú ho diria, fa 2 hores que ha arribat. L’altre company, al principi no el conec però al llarg del sopar resulta que vàrem fer el Tour 2004 L’ Ives, també participarà al PBP 2007 per primer cop. Tot segui dutxa , i a 2/4 de 8 a sopar, l’horari es el francès.
Total dia: 198 Km.,desnivell positiu 3.565 m, 14 colls.

Divendres, 22 06 2007.
Amb el company Job decidim matinar i les 5 ja som llevats, esmorzar i tornem-hi a les 6 del mati aprofitant la fresca de la matinada comencem a rodar. Val Les Bains els controls encara no han reprès l’activitat i ens creuem amb voluntaris que van cap als punts de control, ens saluden efusivament.. Desprès d’uns km de pla comencem la ascensió al primer del molts coll que altre co0m ens esperaria al llarg del dia. Coll de Vals, Coll de Genestelle. Fent aquesta ascensió es pot admirar la vall del riu Ardeche que mes endavant dona nom a les famoses Gorges.. Entreaigues, aquí retrobem el recorregut que dissabte faran els participants de L’Ardéchoise cicloesportive. Pujada al coll d’Aizac amb alguns repechons de fins el 9%, amb 3,5 km es pujant 230 m. Aquest puja i baixa fan que comencin a pesar sobre les cames. Ens troben al S de la regió i canvia el paisatge, de bosc passem a vinya i s’eixampla l’horitzó. . Arriba el coll mes llarg del recorregut, 22 km y 1028 m de desnivell, encara que no te forts pendents, entre un 5 i 6%. Arribant a Labarrese decideixo parar a dinar i retallar 35 km doncs es recorregut fa una espècie de bucle i es faci de retallar. Finalment arribada al coll de Pendu, el mes alt dels 3 dies 1435 m pendent mitjana de 7%. A les 4 de la tarda St. Sirgués en montagne, fi de la segona. L’hora amb permet de reposar i recuperar del esforç per el proper i darrer dia. El allotjament es en bungalobs de 4 persones amplis i molt correctes. La recepció, menjar tan de sopar com d’esmorzar. A destacar el fre tan de la nit com al mati arribem a 6 º.
Total dia 137 Km.,3050 m de desnivell positiu. 11 colls.

Dissabte, 23 06 2007
Amb l’arribada del dissabte coincidim al recorregut els participants de 3 dies, de 2, i de 1 dia, tan cicloturistes, com Randoneurs, com cicloesportius.. La sortida al igual que els altres dies es a les 6 del mati amb un fred que pela, cal agafa de les bosses la roba d’abric, guants, buf, i paravent. Els comentaris dels companys eren que la tercera etapa era les mes sua. Encara que de suau no en te res ja que coincideix el cansament dels dies anterior, el fred. Comencem amb una lleu baixada i tot seguit la tònica dels altre dies colls cols i mes colls. S’assoleix un dels mes famosos Gerbier du Jonc 1417 m. En arribar al cim el conta Km marca 42 Km i 1000 m de desnivell, tots els dies han sigut d’aquest estil 1000 mtrs cada 50 km, suai suai.. Això de ser mes suau deu ser per l’efecte del acabament del recorregut. Al transcorre de les hores a la carretera coincidim mes i mes gent que arribat de diferents recorreguts ens anem trobant camí de la fi del recorregut a St. Félicien. Els controls i rehabituallaments son mes populars i nombrosos amb animacions de tots tipus, pallassos, orquestres, corals i tot l’imaginable. Els darrers Km transcorren gaire be sense adonar-nos en. En arribar al pont de Clara comença la pujada mes dreta del recorregut 600 metres al 15 % i 1,5 km al 10. Es un tram de 6 km i amb fortes sigues sagues i les compten com les famoses del Alpez d’huez.. Coronem coll de Buison i un tram de 16 km de baixada ens porta a finalitzar el recorregut a St. Félicien..
El poble esta ple a besar, gaire be intransitable de ciclistes que han acabat, acompanyants,. Només queda recollida de diploma, bossa, i cap a al cotxe que esta a 9 km. D’aquí cap a caseta celebrar St. Joan.
Total del dia: 132 Km, ascens positiu de 2405, nomes 10 colls

Deixant a part una certa monotonia del paisatge, dons el recorregut transcorre els 3 dies per una geografia mol i molt homogènia, boscos, mitja muntanya. Ha estat un fantàstic esdeveniment cicloturista, no ha faltat ni molt menys la duresa, l’organització ha sigut en tot moment insuperable amb l’animació controls, avituallaments. Animo a tothom a participar en properes edicions.